SUPPORTCENTRUM

Supportcentrum

Gesprekscyclus (Beheerder)

Laatst bijgewerkt: Mar 11, 2014 03:54PM CET
Als Beheerder bepaalt u de opbouw en inhoud van de gesprekscyclus van uw organisatie. Klik in het hoofdmenu op Instellingen » Gesprekscyclus om in dit onderdeel te komen.
 

Algemeen

Op de Algemene instellingen pagina beheert u een aantal tweetal instellingen van de gesprekscyclus in uw organisatie, namelijk het aantal gesprekken waar uw cyclus uit bestaat en of de medewerkers formulieren dienen te accorderen na het definitief opslaan.

Met Accorderen geeft u aan of uw medewerkers gespreksformulieren digitaal dienen te ondertekenen voor 'gezien' of voor 'akkoord' nadat deze door de leidinggevende definitief zijn gemaakt. Uw medewerkers kunnen dat doen vanuit hun eigen digitale omgeving.
 

Gespreksformulieren

Door bij instellingen >> gesprekscyclus op het tabje 'gespreksformulieren' te klikken, kunt u de gespreksformulieren binnen de cyclus van uw organisatie beheren. U bepaalt daar hoe de verschillende gesprekken en de daar bij behorende gespreksformulieren uit de cyclus bij u in de organisatie heten en welke onderwerpen daar bij aan de orde komen. Denk er om dat alle instellingen van de gesprekscyclus met versiebeheer werken.

Aangezien niet iedere organisatie al een kant en klare gesprekscyclus heeft liggen en wellicht ook geen om alles in te moeten stellen, hebben wij bij oplevering van de applicatie voor u het systeem alvast gevuld met een handige basis setup van drie gesprekken. Deze - door ons aangeraden cyclus - heeft zijn toegevoegde waarde in de praktijk al bewezen en ziet er als volgt uit. 

Doelstellingengesprek
In dit gesprek worden afspraken gemaakt tussen de medewerker en de leidinggevende over over de belangrijkste resultaten die de komende periode behaald moeten worden, afgeleid van de organisatiedoelstellingen.

Functioneringsgesprek
Tijdens dit gesprek worden de eerder afgesproken doelstellingen tussentijds geëvalueerd en is er ook ruimte om wat breder te kijken naar het welbevinden van de medewerker.

Beoordelingsgesprek
In dit gesprek worden de prestaties en de werkhouding van de medewerker beoordeeld over de afgelopen periode.

Competenties
Voor iedere medewerker heeft een leidinggevende dezelfde set van basisformulieren ter beschikking om de cyclus mee vorm te geven. Door middel van het laatste tabblad 'competenties' kunt u het toch heel functiespecifiek invullen. Omdat dit onderdeel 'competenties' een belangrijk aspect van de applicatie betreft, hebben we voor competentieprofielen aparte pagina's in het supportcentrum opgenomen.
 

 

support@ddgc.nl
http://assets3.desk.com/
false
gesprekscyclus
Bezig met laden
seconden geleden
één minuut geleden
minuten geleden
een uur geleden
uur geleden
gisteren
dagen geleden
ongeveer
false
Ongeldige karakters gevonden
/customer/nl/portal/articles/autocomplete