SUPPORTCENTRUM

Supportcentrum

De gesprekscyclus in het kort

Laatst bijgewerkt: Aug 23, 2017 06:06PM CEST
De Digitale Gesprekscyclus vertaalt organisatie- en afdelingsdoelen naar individuele afspraken en doelstellingen. Het helpt een bedrijf, instelling of organisatie de inhoud te bepalen van de gesprekken uit de beoordelings- en ontwikkelcyclus. Deze gesprekken worden volkomen transparant voor alle betrokken partijen vastgelegd.
 
 
Gespreksformulieren als kern
Voor iedere medewerker van de organisatie kan er een gesprekscyclus worden aangemaakt. In dit persoonlijke dossier worden persoonsgegevens, gespreksformulieren en documenten opgeslagen. De duur van een gesprekscyclus is instelbaar en varieert per organisatie van een periode van twee weken tot een jaar. Het afsluiten van een gesprekscyclus is vaak een geschikt moment voor een beoordeling. Na het afsluiten kan er een nieuwe gesprekscyclus worden gestart. Het is ook mogelijk om meerdere lopende gesprekscycli tegelijkertijd te hebben. Dit kan worden ingesteld door een beheerder.

Standaard zijn er drie typen gesprekken. De gespreksformulieren worden op basis hiervan gevuld.
 
  • Het Doelstellingengesprek
  • Het Voortgangsgesprek
  • Het Beoordelingsgesprek
 
Deze gespreksformulieren zijn volledig aanpasbaar door een beheerder en worden opgebouwd uit diverse gespreksonderdelen. De ingevulde punten worden automatisch meegenomen naar volgende gesprekken, zodat inzichtelijk is wat er de vorige keer is besproken.

 
Werken met competentieprofielen
De gesprekscyclus kan worden aangevuld met een competentieprofiel. Dit is een sjabloon bestaande uit een reeks competenties en dient aan medewerkers te worden gekoppeld. Zo kan worden bekeken hoe goed een medewerker scoort. In de Digitale Gesprekscyclus zitten een groot aantal competentieprofielen voor diverser branches die gebruikt kunnen worden. Er kunnen ook eigen competentieprofielen worden samengesteld door de Beheerder van uw organisatie. De scores worden op een prettige manier zichtbaar in de sectie 'Analyse'.


 
Grote mate van vrijheid
De Beheerder stelt in hoe de gesprekscyclus er voor uw organisatie uit ziet. Zo is instelbaar of een Medewerker zijn eigen gespreksformulieren kan invullen, of dat dit voorbehouden is aan de Leidinggevende(n).

De Leidinggevende blijft altijd verantwoordelijk voor het definitief opslaan van elk gespreksformulier. Pas als dit is gebeurd, kan door worden gegaan naar het volgende gespreksformulier.
support@ddgc.nl
http://assets1.desk.com/
false
gesprekscyclus
Bezig met laden
seconden geleden
één minuut geleden
minuten geleden
een uur geleden
uur geleden
gisteren
dagen geleden
ongeveer
false
Ongeldige karakters gevonden
/customer/nl/portal/articles/autocomplete