SUPPORTCENTRUM

Supportcentrum

Browsers en cache

Laatst bijgewerkt: Dec 11, 2012 04:19PM CET
Veel van de vragen of opmerkingen die bij ons binnen komen, hebben te maken met (het gebruik) van uw browser. Als de Digitale Gesprekscyclus even niet mee lijkt te werken, is de kans groot dat het aan deze browser ligt. Via onderstaande stappen bent u waarschijnlijk zo weer op weg.


Leeg de cache van uw browser (geheugen)

Het wissen van uw cache zorgt er voor dat uw internetbrowser tijdelijk opgeslagen bestanden (zoals afbeeldingen, scripts, etc.) verwijdert. Het opslaan van tijdelijke internetbestanden is nuttig, omdat pagina's (voor de tweede keer) sneller geladen worden. Het nadeel is echter dat indien een pagina gewijzigd wordt, er soms oude gegevens onthouden worden. Door de cache te wissen, forceert u uw browser om alle bewaarde gegevens te vergeten en alle webpagina's opnieuw in te laden. Elke browser gaat anders met cache om, dus zorg ervoor dat u de juiste stappen voor uw browser volgt.

Opmerking: Als uw browser hier niet wordt vermeld, verwijzen we u naar Google voor uitgebreide instructies over dit onderwerp.


Internet Explorer
  1. Ga in de menubalk naar Extra → Internetopties → Algemeen →
    Browsegeschiedenis → Verwijder...
  2. Als u geen menubalk ziet, klik dan rechtsbovenin op het moer icoontje en
    klik op Internetopties → Algemeen → Browsegeschiedenis → Verwijder...
  3. Vanuit dit venster verwijdert u de 'Tijdelijke internetbestanden'.
  4. Sluit dit venster en klik vervolgens op OK te voordat u afsluit.


Mozilla Firefox
  1. Ga in het menu van uw browser naar Extra → Recente geschiedenis wissen
  2. Selecteer naast Te wissen tijdsperiode 'Alles'.
  3. Klap de sectie Details uit en vink 'Buffer' aan.
  4. Klik op de knop 'Nu wissen'.


Google Chrome
  1. Ga in het menu van uw browser naar Extra → Voorkeuren.
  2. U kunt ook klikken op het icoontje (sleutel/baco) achter uw adresbalk (waar u www.website.nl intypt).
  3. Als het goed is bevindt u zich nu in Instellingen. Klik onderaan op 'Geavanceerde instellingen weergeven...'.
  4. Klik onder 'Privacy' op de knop 'Browsegegevens wissen'.
  5. Selecteer in het venster achter 'De volgende items verwijderen van' de keuze 'het eerste gebruik'.
  6. Vink 'Het cachegeheugen leegmaken' aan.
  7. Klik op 'Browsegegevens wissen'.


Apple Safari
  1. Ga in de menubalk van Mac OS X naar Safari → Verwijder cachebestanden.
  2. Zo simpel is het, er is geen stap 2.


Als laatste...

Als uw cachegeheugen is geleegd dient u uit te loggen en weer in te loggen op de Digitale Gesprekscyclus. Zo weet u zeker dat  u de meest nieuwe gegevens tot uw beschikking heeft en is uw eventuele foutmelding hoogstwaarschijnlijk verholpen.
support@ddgc.nl
http://assets1.desk.com/
false
gesprekscyclus
Bezig met laden
seconden geleden
één minuut geleden
minuten geleden
een uur geleden
uur geleden
gisteren
dagen geleden
ongeveer
false
Ongeldige karakters gevonden
/customer/nl/portal/articles/autocomplete