SUPPORTCENTRUM

Supportcentrum

Geen toegang

Laatst bijgewerkt: Dec 11, 2012 04:19PM CET

Als u problemen heeft met het openen van onze website of applicatie, verzoeken we u voordat u een supportvraag indient te proberen of de websites van Google, Yahoo of Apple wel werken. Als u deze sites niet kunt bezoeken, heeft u mogelijk een serieuzer verbindingsprobleem. Probeer in dat geval ook of onderstaande tips helpen. 


 

Een check; uw verbinding of onze servers?

Ervan uitgaande dat die grote sites prima worden weergegeven, het is tijd om te controleren of anderen onze sites wel kunnen bezoeken. Om dat uit te vinden is de site www.downforeveryoneorjustme.com een bezoekje waard. Ligt het aan u of zijn we gewoon even uit de lucht?

Alleen voor u? De beste verklaring is een DNS-probleem. DNS-servers verwijzen domeinnamen (zoals https://app.ddgc.nl) naar het IP-adres van de juiste servers. Probeer te schakelen naar Google Public DNS of Open DNS om te zien of dat het probleem verhelpt.


 

Probeer een andere browser

Extensies en andere software kunnen het gedrag van uw browser (negatief) beïnvloeden. Voordat u wijzigingen in uw standaardbrowser aanbrengt, raden we u aan het eerst te proberen met een andere browser zoals Chrome of Firefox.

 

Controleer uw anti-virussoftware en firewall-instellingen

Nog steeds problemen ongeacht de browser die u gebruikt? Probeer dan of het uitschakelen van uw anti-virussoftware helpt. Fouten in bestanden of deels gedownloade software kunnen uw toegang tot het internet beperken. Probeer ook of het tijdelijk uitschakelen van uw firewall helpt.

Als u nog steeds problemen ondervindt, zelfs met anti-virussoftware en firewall uitgeschakeld, is het tijd om uw verbinding met het netwerk te controleren.

 

Zit u op Wi-Fi (draadloos)?

Zorg ervoor dat u verbonden bent. Draadloze hotspots zijn geweldig, maar ze zijn niet altijd betrouwbaar. Als u Wi-Fi heeft, maar problemen ondervindt, begin dan met het controleren van uw verbinding met het basisstation. Bent u aangesloten op het basisstation dat u verwachtte of heeft uw computer een signaal van de buren opgepikt? Heeft u het juiste wachtwoord ingevoerd?

Als u op het juiste basisstation zit en het wachtwoord klopt, kijk dan eens naar de signaalsterkte. Als het relatief zwak is, probeer dan dichter bij de hotspot te komen en kijk of u dan wel toegang krijgt.

Goed signaal, maar nog steeds problemen? Het kan soms helpen om het basisstation opnieuw op te starten en het na een paar minuten opnieuw te proberen.

 

Herstart uw modem en de router

Als niet helpt is het tijd om de hardware die u verbindt met het internet te controleren. Als u de modem en de router kunt benaderen, dan zou u ze van de stroom kunnen halen (de aan-uitknop zet ze vaak gewoon in stand-by).

Als u de modem en router hebt uitgeschakeld, wacht u 15 seconden alvorens u het modem weer aansluit, gevolgd door de router. Geef beide apparten de tijd om op te starten en te verbinden (vaak ziet u aan de lampjes of alles klaar is). Probeer dan opnieuw verbinding te maken met het internet op uw computer.

support@ddgc.nl
http://assets1.desk.com/
false
gesprekscyclus
Bezig met laden
seconden geleden
één minuut geleden
minuten geleden
een uur geleden
uur geleden
gisteren
dagen geleden
ongeveer
false
Ongeldige karakters gevonden
/customer/nl/portal/articles/autocomplete