Is er een handleiding? Voor wie dan?

Dit online supportcentrum (de handleiding) is uitsluitend gericht op de beheerder aan de klantzijde. We leggen je als beheerder van jouw organisatie stap voor stap uit welke instelmogelijkheden je allemaal hebt. Deze handleiding voor beheerders is vooralsnog alleen in het Nederlands beschikbaar. Graag wijzen we je ook op de gratis e-learning voor beheerders. Je krijgt dan een lege oefen omgeving en een aantal opdrachten om de applicatie beter te leren begrijpen. Meld je aan als je daar aan deel wilt nemen.

Waarom is er geen standaard handleiding voor medewerkers en leidinggevenden?

Er werken honderden organisaties met de Digitale Gesprekscyclus en allemaal hebben ze een totaal andere gesprekscyclus ingericht. Start ik als medewerker een cyclus? Zijn daar verschillende keuzes in? Hoe heet het eerste gesprek? Wie nodigt wie uit voor dat gesprek? Wie maakt het verslag? Vul ik vooraf al vragen in als medewerker? Moet er ondertekend worden? Enzovoort. Allemaal zelf instelbaar.

Het is voor ons daardoor onmogelijk om een algemene handleiding voor medewerkers en leidinggevenden te plaatsen. Wat je inhoudelijk aantreft als leidinggevende of medewerker zodra je bent ingelogd en wat er dan van je verwacht wordt, is volledig afhankelijk van de instellingen van je eigen organisatie. Wij hebben dus ook geen handleiding voor medewerkers en leidinggevenden.

Uiteraard kun je bij je eigen organisatie even navragen of ze zelf een korte handleiding hebben gemaakt.

Vast onderdeel van de implementatie (na het instellen) is een korte instructie (45 minuten) aan de leidinggevenden die er mee gaan werken. Zo’n instructie gaat meestal via MS Teams en kan ook opgenomen worden als je dat op prijs stelt. Je hebt dan voor leidinggevenden én medewerkers een mooi videodocument over de werking – een soort handleiding dus.

Video Handleiding: Als je dat op prijs stelt als organisatie, dan willen wij ook met plezier een screencast video voor je maken als handleiding. We loggen dan afwisselend in als leidinggevende én medewerker en laten vanaf beide kanten zien welke stappen worden doorlopen. Dat kan in het Nederland en in het Engels. Zo’n screencast video handleiding duurt meestal ongeveer 15 minuten. Aangezien er ook een stukje communicatie en voorbereiding bij komt kijken, brengen we twee uur in rekening voor het maken van een dergelijke video handleiding.