Is er een handleiding? Voor wie dan?

Dit online supportcentrum (de handleiding) is uitsluitend gericht op de beheerder aan de klantzijde. We leggen je als beheerder van jouw organisatie stap voor stap uit welke instelmogelijkheden je allemaal hebt.

Waar is dan de handleiding voor medewerkers en leidinggevenden?

Alles aanpasbaar? Klink super fijn uiteraard en dat is het ook, maar… Er werken honderden organisaties met de Digitale Gesprekscyclus en allemaal hebben ze een totaal andere gesprekscyclus ingericht.

Het is voor ons dus ook vrijwel onmogelijk om een algemene handleiding voor medewerkers en leidinggevenden te plaatsen. Wat je inhoudelijk aantreft als leidinggevende of medewerker zodra je bent ingelogd en wat er dan van je verwacht wordt, is volledig afhankelijk van het instellen door je eigen organisatie. Wij hebben dus ook geen handleiding voor medewerkers en leidinggevenden. Uiteraard kun je bij je eigen organisatie even navragen of ze zelf een korte handleiding hebben gemaakt.

Vaak geven wij als afsluiting van de implementatie (na het instellen) een korte instructie (45 minuten) aan de leidinggevenden die er mee gaan werken. Zo’n instructie gaat via MS Teams en kan ook opgenomen worden. Je hebt dan voor leidinggevenden én medewerkers een mooi videodocument over de werking – een soort handleiding dus.

Sommige organisaties laten ons, als onderdeel van de implementatie een korte video handleiding maken voor hun medewerkers en leidinggevenden. Uiteraard kunnen we dat voor jullie organisatie ook doen als je daar opdracht toe geeft. Dat is wel een stukje tijdrovender dan de uitleg via MS Teams. Zie hier voorbeelden ter inspiratie van Stichting Florente, Haasnoot Food Family en Thunnissen Groep.