Inloggen

Inloggen doe je door naar onze homepagina (www.ddgc.nl) te navigeren en daar rechts bovenaan op de knop inloggen te klikken.

Je komt dan op deze inlogpagina, zie onderstaand.

Als je al beschikt over een gebruikersnaam en een wachtwoord, dan kun je die hier vervolgens invoeren en bevestigen met de knop ‘inloggen’.

Let op, je gebruikersnaam hoeft niet perse je e-mail adres te zijn. Dat kan wel uiteraard als je dat handig vindt, maar je kunt ook iets anders kiezen.

Wanneer je nog niet beschikt over een gebruikersnaam en wachtwoord, dan zul je moeten wachten op je leidinggevende of beheerder. Zij kunnen jou uitnodigen. Je krijgt dan een e-mail met een hyperlink er in waarmee je zelf een gebruikersnaam en wachtwoord kunt instellen.

De betreffende link is overigens om veiligheidsredenen maar vier weken geldig. Als je dus te lang wacht met een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken, dan zal je aan de beheerder van je organisatie of aan je leidinggevende een nieuwe uitnodiging moeten vragen.

Als leidinggevende kun je niet opnieuw de oorspronkelijke welkom e-mail sturen, dat gaat slechts eenmalig. Je kunt echter wel gewoon een e-mail vanuit het systeem versturen waarmee iemand zijn gebruikersnaam en wachtwoord kan instellen. Daar staat ook die betreffende hyperlink in. Je doet dat door naar het tabblad persoonsgegevens van die medewerker te gaan en daar aan de rechterkant op de knop ‘inloggegevens opsturen’ te klikken.

Je kunt het overigens ook als medewerker zelf oplossen wanneer de link verlopen is. Navigeer naar de inlogpagina en druk daar op de knop ‘wachtwoord vergeten‘. Vervolgens je e-mail invullen en bevestigen. Je krijgt dan alsnog een e-mail met een nieuwe link er in die weer vier weken geldig is. Zo heb je niemand anders nodig om het op te lossen. Als je ons benadert om het voor je op te lossen is dat ook het enige dat wij doen, naar de inlogpagina gaan, op wachtwoord vergeten drukken en daar je e-mail adres invullen.

Het kan natuurlijk ook zijn dat jouw organisatie de Digitale Gesprekscyclus gekoppeld heeft aan een ander bronsysteem dat ook Single Sign On (SSO) mogelijkheden biedt. Bijvoorbeeld Afas of Microsoft Office 365. In dat geval zou het zo kunnen zijn dat je moet inloggen via Afas insite of Microsoft Office 365. Dat kan op twee manieren. In de schermafbeelding hier boven van onze inlogpagina zie je al een link staan waar je op kunt klikken voor beide software pakketten. Het kan echter ook zijn dat er in Afas insite al een directe link is geplaatst of een tegel op je bureaublad om vanuit Microsoft 365 in te loggen. Dan hoef je alleen daar maar op te klikken.