Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?
Ben je je gebruikersnaam of wachtwoord vergeten? Klik dan zelf op de groene link op de inlogpagina ‘gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?’.
Vervolgens krijg je dit in je scherm te zien. Vul daar je e-mail adres in en druk op ‘stuur inloggegevens’.
Je ontvangt vervolgens direct een e-mail met daarin een link om opnieuw een gebruikersnaam en wachtwoord in te stellen.
Let op! Sommige gebruikers nemen onterecht aan dat zij hun e-mailadres als gebruikersnaam moeten invoeren of hebben ingevoerd, maar dat hoeft niet het geval te zijn. Je kunt de gebruikersnaam zelf bepalen. Lukt het niet met inloggen? Weet je dan wel zeker dat je je wachtwoord bent vergeten? Misschien klopt de gebruikersnaam die je invoert niet en heb je ooit iets anders bedacht dan je e-mail adres. Je leidinggevende en de beheerder van het account kunnen zien wat jouw gebruikersnaam is. Vraag dat even na.
Komt die betreffende e-mail met de reset link niet bij je aan?
- Check dan je spam of ongewenste e-mail folder. Grote kans dat het bericht daar terecht is gekomen.
- Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je met een ander e-mail adres in de applicatie staat dan je denkt. Als je een wachtwoord reset aanvraagt op basis van een e-mail adres dat wij niet kennen, dan komt er ook geen herstelbericht bij je aan. Vraag even aan je leidinggevende of beheerder met welk e-mail adres jij in de applicatie staat.
Eventueel kan je leidinggevende ook voor jou zorgen dat je een e-mail ontvangt waarmee je opnieuw je gebruikersnaam of wachtwoord kunt instellen. Hij of zij kan dat doen door bij je persoonsgegevens (het betreffende tabblad in jouw dossier) aan de rechterkant op ‘inloggegevens opsturen’ te klikken. Dat is echter niets anders dan wanneer die leidinggevende op de inlogpagina op ‘wachtwoord vergeten’ zou klikken (of jij zelf) en daar je e-mail adres invoert.
Twee-factor authenticatie geactiveerd en je telefoon kwijt of een nieuw telefoonnummer?
Als je niet meer kunt inloggen met twee-factor authenticatie omdat je je telefoon kwijt bent of een nieuw telefoonnummer hebt, kan de beheerder de twee-factor authenticatie herstellen. Je kunt dan de twee factor authenticatie (2FA) opnieuw instellen met je eventuele nieuwe nummer.