Waarom ontvang ik geen mails?

Controleer eerst welk e-mailadres is ingevoerd in de applicatie. Is dat dezelfde e-mail inbox waar je naar het betreffende bericht zoekt?

Het juiste e-mailadres ingevuld? Komt het bericht toch niet aan? Sommige e-mailprogramma’s markeren vanuit applicaties verstuurde berichten standaard als spam. Hoogstwaarschijnlijk is deze e-mail in je map ‘Ongewenste post’ of ‘Spam’ terecht gekomen.

Om deze e-mails voortaan direct in je ‘Postvak in’ te krijgen dien je de afzender toe te voegen aan je lijst met contactpersonen of deze als ‘veilig’ te markeren. Hoe je dit doet verschilt per e-mailprogramma.

Windows Live / Hotmail

  1. Open een e-mail van De Digitale Gesprekscyclus.
  2. Klik ‘Markeren als veilig’, bovenaan het bericht.
  3. Als een e-mail van ons wordt weergegeven in de map ‘Ongewenst’ (Junk Mail), klikt je op ‘Dit is geen ongewenste e-mail’ (This is not Junk Mail).

De Digitale Gesprekscyclus e-mailadressen toevoegen aan je contactpersonen:

  1. Klik op de knop ‘Contactpersonen’.
  2. Klik op de knop ‘Nieuw’.
  3. Vul een gewenste naam in het veld ‘Snelnaam’.
  4. Vul vervolgens ons e-mailadres notifications@ddgc.nl in, in het veld ‘Privé e-mailadres’.
  5. Herhaal stap 1 t/m 4 en gebruik bij stap 4 e-mailadres support@ddgc.nl.

Gmail

  1. Open een e-mail van De Digitale Gesprekscyclus.
  2. Klik op het pijltje naast ‘Beantwoorden’ (‘Reply’).
  3. Klik op ‘Afzender toevoegen aan lijst met contactpersonen’ (‘Add sender to contact list’).
  4. Klik op ‘Afbeeldingen van afzender altijd weergeven’ (‘Always display images from this sender’).

Outlook 2003

  1. Klik met de rechtermuisknop op de onderwerpregel (subject) van een van onze berichten.
  2. Kies de optie ‘Afzender toevoegen aan adresboek’.

De Digitale Gesprekscyclus-domein toevoegen aan de lijst met veilige afzenders:

  1. Klik met de rechtermuisknop op een verborgen afbeelding in een van onze e-mails.
  2. Kies de optie ‘Domein toevoegen aan de lijst met veilige afzenders’.

Outlook 2007

  1. Klik met de rechtermuisknop op de naam van de afzender in een van onze berichten.
  2. Klik vervolgens op ‘Toevoegen aan contactpersonen’.

Het kan zijn dat het nog steeds niet mogelijk is berichten van ons te ontvangen, zelfs wanneer ons adres is toegevoegd aan de lijst met contactpersonen. U kunt dit als volgt oplossen:

  1. Klik op ‘Opties’ in het menu ‘Extra’.
  2. Klik op het tabblad ‘Voorkeuren’ onder ‘E-mail’ op ‘Ongewenste e-mail’.
  3. Klik op het tabblad ‘Veilige afzenders’.
  4. Schakel het selectievakje ‘E-mail van mijn contactpersonen ook vertrouwen’ in.

Op deze manier moeten de e-mails van De Digitale Gesprekscyclus direct zichtbaar worden. Mocht je nog steeds geen e-mail krijgen, neem dan contact op met je netwerk- of applicatiebeheerder.

Plaats een reactie